پایتون بهتر است یا سی شارپ c#

۴۳ بازديد
در نگاه اول شاید هر نوع مقایسه‌ای مطلوب نباشد. هر زبان برنامه نویسی یک سری مزیت و تعدادی عیب ممکن است داشته باشد که در هر حال به عنوان یک زبان برنامه نویسی مورد استفاده قرار می گیرد. پس زبان های برنامه نویسی مزیت بیشتری دارند وگرنه مورد استفاده نبودند. مقایسه نمی‌تواند کمک شایانی به استفاده یا عدم استفاده از یک زبان برنامه‌نویسی نماید، بلکه در مقایسه باید به دنبال چیز دیگری باشیم. در این مقاله قصد داریم نگاهی متفاوت به سی شارپ c# و پایتون داشته باشیم.

 

ویدیو پییشنهادی : آموزش C# مقدماتی

 

مثلا از کدام زبان برنامه‌نویسی در چه موردی بهتر است استفاده نماییم. ممکن است برای انجام پروژه‌ای بتوان از چند زبان برنامه‌نویسی بهره برد اما کدنویسی برخی از آنها راحت تر‌باشد. لذا استفاده از زبانی که کدهای نوشتاری آن راحت‌تر و کمتر است بهتر است. پس مقایسه به این مفهوم درست است.

از سوی دیگر باید گفت که بسیاری از زبان‌های برنامه‌نویسی برای کار تخصصی ایجاد شده اند و بهتر است در زمان استفاده از زبان برنامه نویسی بدانیم که در پروژه مربوطه از چه علوم و دانشی استفاده شده تا بتوان نرم افزار برنامه نویسی مرتبط را به کار برد.

 

ویدیو پییشنهادی : آموزش برنامه نویسی C
آموزش برنامه نویسی C

 

در این نوشتار سعی بر آن تا با دو زبان برنامه نویسی یعنی زبان پایتون و سی شارپ c# آشنا شوید و بخشهای متنوعی از هر کدام را معرفی کنیم. برای آموزش دقیق این دو زبان برنامه نویسی می‌توانید از مراجع آموزشی استفاده نمایید. در این خصوص شما دانشجویان را به مکتبخونه ارجاع می‌دهیم.

 

پایتون بهتر است یا سی شارپ c#

 

آموزش پایتون و آموزش سی شارپ C#

در آموزش زبان‌های برنامه‌نویسی، نکته مهم آن است که اندیشه برنامه‌نویسی آموزش داده شود و خلاقیت در رسیدن به حل مسئله در فرد افزایش یابد. زیرا نوشتن کد برای همگان کاری شدنی است. اما نوشتن حداقل کد برای رسیدن به جواب نهایی فقط کار افراد حرفه‌ای است.

 

 

زبان پایتون یک زبان برنامه‌نویسی مناسب برای توسعه‌دهندگان و برنامه‌نویسان زیرا متن باز از و استفاده از امکانات را برای تمام کسانی که علاقه‌مند به یادگیری هستند، به صورت رایگان در اختیار می‌گذارد. زبان برنامه‌نویسی پایتون تحت اختیار بنیاد نرم‌افزاری است که به صورت اختصاری PSF نام‌گذاری می‌شود. در ابتدای ورود پایتون به بازار برنامه‌نویسان، توجه خاصی به آن نشد اما با گذشت زمان و درک بهتر از کاربردها و امکانات این برنامه، رشد چشمگیری یافت. در حال حاضر این زبان برنامه نویسی بسیار پرطرفدار است.

 

 

زبان برنامه نویسی پایتون به زبان انسان نزدیک‌تر است به عنوان برنامه‌ای پویا و همینطور برنامه‌ای شی‌گرا علاقه‌مندان زیادی را به خود جلب نموده است. زبان برنامه‌نویسی پایتون زبانی که آموزش پایتون را به شدت ساده می‌نماید. علاقه‌مندان در سنین مختلف می‌توانند با آن ارتباط برقرار کنند. پایتون در زمینه‌های مختلف کاربردهای فراوانی دارد و در حال حاضر به عنوان محبوب‌ترین زبان برنامه نویسی، پایتون را می‌شناسند.

 

آموزش پایتون و آموزش سی شارپ C#

 

مزایای برنامه‌نویسی با پایتون

یکی از مهم‌ترین مزایای برنامه نویسی با پایتون آن است که می‌توان در آن کدنویسی برنامه های دیگر بهره برد. لذا بسیاری از افراد در آموزش پایتون لذت می‌برند. پایتون را در ابتدا یک زبان سطح پایین می‌شناختند و استفاده‌کنندگان از آن اندک بودند اما در حال حاضر و در قرن 20، پایتون به عنوان یک زبان برنامه‌نویسی سطح بالا و در عین حال ساده معرفی شده است. پایتون نرم‌افزاری است که در هر سیستم عاملی می‌توان از آن بهره برد. تمام این موارد باعث شده است تا آموزش پایتون بسیار راحت باشد.

 

 

در پایان این معرفی لازک به ذکر است که بیان شود، پایتون زبانی است که مورد علاقه بسیاری از کسانی است که در عرصه ارز دیجیتال و بلاک‌ چین فعالیت دارند. با زبان پایتون می‌توان بلاک چین مورد علاقه خود را طراحی نمود. کاربردهای متعدد دیگری برای پایتون وجود دارد، که برای اطلاع بیشتر شما علاقه‌مندان را به دوره‌های پایتون جادی مکتبخونه ارجاع می دهیم.

 

حلقه for در پایتون

حلقه for بخشی از کد را برای مجموعه ای از مقادیر تکرار می کند.

براساس آنچه در توضیحات پایتون آمده است، حلقه for در پایتون کمی متفاوت تر از عملکرد آن در زبان هایی مانند جاوا اسکریپت یا C کار می کند.

حلقه for یک متغیر تکرار کننده دارد که مقادیر لیست (یا آرایه یا رشته) ارائه شده را پیمایش کند و در هر تکرار کد بدنه حلقه برای مقدار متغیر اجرا می شود.

امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد