راهکاری برای بالا بردن عملکرد فتوشاپ

۸۲ بازديد
راه هایی بسیار زیادی وجود دارد که شما با استفاده ازانها می توانید عملکرد نرم افزار فتوشاپ خود را بالا ببرید و به همین خاطر می توانید از راهکارهای خاصی برای اینکار استفاده نمایید در این مطلب کوتاه ما سعی کرده ایم که تا حدودی مواردی که ممکن است در بالا بردن عملکرد فتوشاپ به شما یاری رساند استفاده نماییم.

اگر مثل من باشید، احتمالاً به صورت هم‌ زمان برنامه‌های زیادی را در حال اجرا دارید. ما به شما پیشنهاد میکنیم با استفاده از Task Manager یا همان Ctrl+Alt+Delete محبوب ما ایرانی‌ها این برنامه‌های غیرضروری در حال اجرا را زیر نظر بگیرید و تا می‌توانید تعداد آن‌ها را کمتر کنید. بعد از رعایت این نکته به ظاهر ساده خواهید دید که چطور فتوشاپ تمام توان پردازشی مورد نیاز خود را بدست می‌آورد. حالا تفاوت را احساس کنید!

میانبر همیشه بهتر از راه مستقیم


میانبرهای صفحه کلید فتوشاپ، گزینه‌های زیادی برای شخصی سازی دارد و فراموش نکنید استفاده از میانبرها یکی از بهترین‌ گزینه‌ها برای سرعت بخشیدن به روند انجام کار شما هستند. شما می‌توانید با مراجعه به منوی میانبرها که در مسیر Window>Workspace>Keyboard shortcuts and Menus می‌باشد، به لیست کاملی از این میانبرها دسترسی داشته باشید و هر کدام را که خواستید اضافه و یا شخصی سازی کنید.


ویدیو پییشنهادی : آموزش مقدماتی فتوشاپ آموزش مقدماتی فتوشاپ


اکثر اوقات پروژه های فتوشاپی شما خیلی سنگین می‌شوند و حجم بالای فایل‌ها نه تنها باعث کند شدن خود پروژه شده بلکه فضای بیشتر از هارد دیسک را اشغال می‌کند و در نهایت باعث کندی سیستم خواهد شد. یکی از روش‌های کاربردی و آسان برای کاهش اندازه فایل‌ها حذف لایه‌های اضافه و خاموش کار است. با انجام این کار به راحتی فضای ذخیره سازی را آزاد می کنید و به سرعت به پروژه خود را به پایان برسانید.

سرعت فتوشاپ بالا رفت، حالا نوبت شماست


حالا که فتوشاپ شما شخصی سازی شد و به سرعت مطلوب رسید، زمان آن است که با رعایت چند نکته سرعت خودتان را هم افزایش دهید! با مرتب‌سازی فایل‌ها در فضای هارددیسک و ذخیر پروژه‌ها با اسم‌های مشخص و قابل درک و همچنین دسته‌بندی و گروه‌سازی کردن لایه‌ها در فایل‌های فتوشاپی کارهایتان را سازماندهی کنید!

رعایت این نکات باعث می‌شود، راحت تر پروژه‌هایتان را مدیریت کنید و همیشه بتوانید آنچه را که می خواهید به سرعت پیدا کنید و تغییراتتان را راحتتر ایجاد کنید.

اصل سادگی و نظم را رعایت کنید


تا جای ممکن از نصب افزونه اضافی، اکشن و براش‌های مختلف خود داری کنید. نصب تعداد زيادي از این موارد موجب کند شدن سرعت فتوشاپ مي شود. پس همین حالا تصمیم بگیرید تا آنجا که می‌توانید گردش کارتان را در فتوشاپ ساده کنید. پالت‌های اضافه را حذف کنید و بر اساس نیازتان آن‌ها را چیدمان کنید تا از شر همه آن حواس پرتی‌های کوچک خلاص شوید و بتوانید روی مهارت‌ها و خلاقیت خود بیشتر از همیشه تمرکز کنید.
نمونه طیف رنگی ایجاد شده

ایجاد طیف رنگی در فتوشاپ (آموزش کامل گام به گام)

در این آموزش با نحوه ایجاد طیف های رنگی یا گرادیان ها در فتوشاپ آشنا خواهیم شد. در بسیاری از قسمت های فتوشاپ از طیف های رنگی استفاده می شود. ابزار Gradient امکان ترسیم طیف های رنگی از میان لایه ها یا نواحی انتخاب شده و یا از میان ماسک های لایه را فراهم می کند تا بتوانید انتقال های ملایمی از یک لایه به دیگری ایجاد کنید.

طیف های رنگی در فتوشاپ بسیار ارزشمند و پر کاربرد هستند، با استفاده از آنها می توانید متن ها و شکل ها را پر کنید، با تنظیم تصویر Gradient Map یک عکس را رنگ آمیزی کنید و یا افکت های رنگی با سبک لایه Gradient Overlay اضافه کنید و بسیاری موارد دیگر. طیف های رنگی یک روش عالی برای اضافه کردن حس و گیرایی بیشتر به یک تصویر یا طرح مسطح و یکنواخت می باشند.

امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد