دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۰۳

یادگیری زبان c به چه صورت است

۴۱ بازديد

زبان برنامه‌نویسی c یکی از رایج‌ترین و محبوب‌ترین زبان در دنیای کامپیوتر است که از سال 1972 تا کنون لقب زبان مادری برنامه‌نویسی جهان را به یدک می‌کشد. این زبان توسط دنیس مک آلیستر ریچی در سیستم عامل UNIX تهیه و اجرا شد و هنوز هم در ساخت بسیاری از برنامه‌های کامپیوتری کاربرد دارد.وضوع بحث مقاله این است که چطور یادگیری زبان c را شروع کنید و در اصل بهترین منابع یادگیری زبان c کدامند.

 

 

این زبان در اصل نسخه ابتدایی و اصلی C++ بوده که به عنوان یک زبان سطح میانی و چند منظوره شناخته شده است. جالب است بدانید زبان سی به هیچ سیستم عامل مشخصی وابسته نیست و به نوبه خود و به تنهایی کارکرد مفید و منحصربه‌فردی دارد.

 

یادگیری زبان c به چه صورت است؟

 

زبان سی چیست؟

قبل از اینکه بخواهیم منابع یا روش یادگیری زبان c را به شما عزیزان ارائه دهیم، باید بدانید که به طور کلی این زبان چگونه است و به چه صورتی عمل می‌کند. زبان سی بسیار آسان است. خوبی این برنامه این است که با هیچ سخت افزار یا سیستم خاص گره نخورده و روی هر دستگاهی قابل پیاده‌سازی است. همین امر باعث می‌شود برنامه‌نویسان بعد از نوشتن برنامه، آن را روی همه دستگاه‌ها اجرا کنند و نتیجه ای که می خواهد را به دست آورد.

 

 

علاوه بر این، زبان C به زبان رایانه ای سطح متوسط معروف است و با زبان‌های دیگر قابل مونتاژ است. همچنین زبان برنامه‌نویسی c امکان دستکاری بیت‌ها، بایت‌ها و آدرس‌ها را فراهم کرده و به برنامه‌نویسان اجازه کنترل بیشتر، در مورد نحوه عملکرد برنامه و دسترسی مستقیم به مکانیک سخت افزار زیرین را می‌دهد. حال سوال اینجاست که چرا زبان برنامه‌نویسی c مهم است و برنامه‌نویسان باید آن را یاد بگیرند؟

 

ویدیو پییشنهادی : اصول برنامه نویسی C و ++C

 

یادگیری زبان c

یادگیری زبان c مانند آموزش رانندگی است. قبل از اینکه پشت فرمان اتومبیل بنشینید به هیچ عنوان نحوه کارکرد آن را نمی‌دانید و حتی ممکن است گیج شوید و روزهای اول آنطور که باید و شاید رانندگی نکنید. اما به مرور زمان نحوه کارکرد اجزای ماشین را یاد می‌گیرد و گواهینامه را دریافت می‌کنید. حال این پایان داستان نیست؛ بعد از دریافت گواهینامه می‌توانید پشت هر ماشینی بنشینید و از رانندگی لذت ببرید.

برنامه سی هم شباهت زیادی با معقوله یادگیری رانندگی دارد. اگر شخص رانندگی با اتومبیل را یاد بگیرد، می‌تواند به راحتی انواع اتومبیل را با حداقل تمرین سوار شود. به طور مشابه، اگر شخصی ابتدا برنامه‌نویسی سی را بیاموزد، به او کمک می‌کند تا هر زبان برنامه‌نویسی مدرنی را نیز یاد بگیرد. یادگیری زبان ‌C به مخاطبان این برنامه کمک می‌کند تا به آسانی به درک اساسی سیستم عامل ها بپردازند.

 

 

هر آنچه که باید در مورد منابع یادگیری زبان c بدانید

سبک یادگیری افراد در هر حوزه تحصیلی و شغلی متفاوت است. امروزه، می‌توانید با امتحان کردن برنامه C از داخل مرورگر شروع به یادیگری کنید و به دستگاه یا سیستم عجیب غریبی نیازی نیست. همچنین در حال حاضر دوره‌های ویدیویی، آموزش های رایگان، کتاب‌ها و ورک شاپ‌هایی وجود دارد که به شما کمک می‌کند، به بهترین نحو برنامه مورد علاقه تان را یاد بگیرید.

افرادی که قصد دارند برنامه‌نویسی ‌سی را شروع کنند و در این عرصه فعالیت کنند، لازم است بدانند منابع متعددی برای یادیگری این زبان وجود دارد. اگر منابعی که ما در این مقاله ارائه می‌دهیم را پیگیری کنید و در یادگیری زبان c پافشاری و تمرین داشته باشید، بدون شک به یک برنامه‌نویس ماهر تبدیل می‌شود.

 

ویدیو پییشنهادی : آموزش C# مقدماتی

 

کتاب‌های آموزش زبان برنامه‌نویسی C

کتاب‌های خودآموز متعددی در بازار موجود است که به وسیله آنها می‌توانید آموزش زبان برنامه‌نویسی c را آغاز کنید. این کتاب‌ها به شکل مجزا تمام مبانی زبان c را آموزش داده‌اند، در نتیجه با جزئیات می‌توانید تمام جوانب برنامه را یاد بگیرید. در کنار کتاب حتما سیستم کامپیوتر یا لپ تاپ داشته باشید تا به راحتی قسمت های عملی را پساده‌سازی کنید و سریع‌تر آموزش ببینید.

اگر مبتدی هستید و می خواهید از اول شروع کنید، پیشنهاد ما این است که یکی از این کتاب‌ها را انتخاب کنید و قبل از شرکت در کلاس حضوری یا کلاس آنلاین آن را بخوانید. اینکه با اطلاعات مختصر و مفیدی وارد کلاس شوید برگه برنده‌ای برای شما بوده و سریع‌تر دوره را به اتمام می‌رسانید.

 

هر آنچه که باید در مورد منابع یادگیری زبان c بدانید

 

معرفی کتاب‌های آموزش زبان c

  1. کتاب برنامه‌نویسی به زبان سی: عین الله جعفر نژادقمی
  2. کتاب حل مسائل c: اثر رمضان عباس نژادورزی
  3. کتاب آموزش برنامه‌نویسی به زبان c: اثر عبدلله آراسته
  4. کتاب مبانی کامپیوتر و برنامه‌نویسی به زبان c: اثر ابولفضل یوسفی راد
  5. آموزش برنامه‌نویسی c در21 روز: اثر پیترآیتکن ترجمه زارع پور
  6. برنامه‌نویسی c: اثر فهیمه فرحناکیان
  7. الگوریتم و برنامه‌نویسی به زبان c: اثر دکتر محسن سرداری زارچی
  8. برنامه‌نویسی به زبان c ویژه میکروکنترلرها: اثر حمید نجفی
  9. برنامه‌نویسی به زبان c: اثرهایده علی آبادی
  10. تست زبان برنامه‌نویسیc: اثرمحمد عادلی نیا
  11. راهنمای برنامه‌نویسیc: اثر طاهرلطفی
  12. راهنمای برنامه‌نویسی پیشرفته c: اثر هانیه سلطان شاه
  13. مبانی کامپیوتروبرنامه‌نویسی به زبان c: دکترمحمد داور پناه جزی
  14. برنامه‌نویسی به زبان c برای دانشجویان الکترونیک و سخت افزار (Embedded C): مولف: رضا سپاس یار
  15. برنامه‌نویسی به زبان c: اثر سعید ابریشمی
  16. برنامه‌نویسی با c: اثر بایرون اس گاتفرید - ترجمه حسین ابراهیم زاده قلزم
  17. زبان برنامه‌نویسی c: اثر برایان کرنیگان - ترجمه ابراهیم زاده قلزم

 

 

نکته مهم

تمامی کتاب‌هایی که در این قسمت معرفی کردیم را می‌توانید به شکل اینترنتی خریداری کرده و با استفاده از فایل PDF یا نسخه کاغذی این زبان را آموزش ببینید.

یادگیری زبان C به صورت آنلاین

این روزها به علت پیشرفت فضای اینترنت، بسیاری از دوره‌های تخصصی برنامه‌نویسی در وب سایت مکتب خونه برگزار می‌شود. برخی از این دوره ها نیز از قبل ضبط می‌شود و با هزینه اندکی در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد. سایت‌های ایرانی و خارجی متنوعی در این زمینه در حال فعالیت هستند و خدمات ویژه خود را به برنامه‌نویسان مبتدی، متوسط و پیشرفته ارائه می‌دهند.

در انتخاب زبان می توانید فاکتورهای زیر را در نظر بگیرید: سطح دشواری، علاقه، اولویت های شخصی، مهاجرت احتمالی، اهداف آینده و غیره.

آیا علاقه مند به بهبود موقعیت شغلی خود هستید، به دنبال شغل بین المللی می گردید، به دنبال ماجراجویی هستید یا فقط می خواهید شانس خود را امتحان کنید.

دلایل بی شماری برای یادگیری یک زبان جدید وجود دارند.

10 زبان خارجی برتر برای یادگیری

همه زبان های خارجی ذکر شده در این مقاله حیاتی هستند. شکی نیست که زبان انگلیسی به عنوان زبان بین المللی فعلی در سطح جهان مهمترین و پرکاربرد ترین زبان خارجی برای یادگیری است به همین دلیل در این لیست گنجانده نشده است.

در ادامه 10 زبان خارجی برتر که می توانید یاد بگیرید را ذکر خواهیم کرد.

اجازه دهید شروع کنیم.

1- فرانسوی (Français)

فرانسوی محبوب ترین زبان خارجی برای یادگیری است و دلایل یادگیری آن آشکار هستند. با وجود بیش از 30 کشور فرانکفونی در سراسر جهان، تقریبا 300 میلیون فرانسوی زبان در سراسر جهان زندگی می کنند.

طبق گفته های مجله معتبر فوربس، تا سال 2050، 750 میلیون فرانسوی زبان در جهان وجود خواهند داشت. بیش از 50٪ کلمات موجود در زبان انگلیسی از فرانسه قرض گرفته شده اند، بنابراین یادگیری زبان آن نسبتا آسان تر خواهد بود. طیف گسترده ای از مشاغل به زبان فرانسوی نیاز دارند، این زبان امکانات شغلی زیادی را ارائه می دهد.

امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد